Kapcsolat

Adatvezérelt signage: az adatok elemzése a 2020-as év egyik legfontosabb trendje lesz

Budapest, 12.12.2019
Az adatok és elemzésük kulcsfontosságúak lesznek a digitális tartalomszolgáltató rendszerek fejlődéséhez a következő évtizedbe való belépésünkkel, állapította meg a Sharp új jelentése.

A Sharp új jelentése a digital signage piacon megfigyelhető trendeket és a jövő évre vonatkozó előrejelzéseket foglalja össze

A ma bemutatott „Merre tovább? Digitális tartalomszolgáltató rendszerek 2020-ban” című tanulmány a digital signage piac jövőbeli lehetőségeit és kihívásait térképezi fel, illetve a Sharp Open Architecture Partner programjában részt vevő vezető európai signage szoftver gyártók szakértőinek távlati elképzeléseit mutatja be.

Az adatok felemelkedése a digital signage rendszerekben
A Sharp digital signage rendszerekkel foglalkozó szakértői közössége szerint az iparág nem igazán méri a digitális tartalomszolgáltató rendszerek hatásosságát, és nincs egyetértés abban, hogy az adatok elemzése mekkora szerepet fog játszani. A jelentés szerint a megfelelő adatok gyűjtése révén szerzett rálátás kulcsfontosságú lesz a digital signage jövőbeli hatásának maximalizálása szempontjából.

Az adatok használata elengedhetetlen lesz a jövőbeni interaktív digital signage rendszerek hatékonysága szempontjából, mivel lehetővé teszik a felhasználók által igényelt személyre szabott élményt. A szélesebb körű adathasználat azonban kihívásokat is jelent, így például a szigorúbb adatvédelmi törvények betartásának szükségességét, és az adatvédelem és az adatok tulajdonjogával kapcsolatos társadalmi aggályok kezelését.

Digitális élmény platformok (DXP-k)? Csak a nagyvállalatoknál
A tartalomkezelő rendszerek (CMS) jelenleg a digital signage rendszerekből származó adatok kezelésének megszokott platformjai, de széles körben elfogadott nézet, hogy felváltják őket majd a DXP-k. Ezzel szemben a Sharp által megkérdezett szakértők több mint fele nem gondolja, hogy a DXP-k teljes mértékben a CMS-ek helyébe lépnek, a költségvonzatok és a rendszerek bevezetésének összetettsége miatt. Mindezek miatt a DXP-ket valószínűleg nagyobb kereskedők és vállalatok fogják inkább használni.

Domináns trendek: személyre szabhatóság és interaktivitás
​​​​​​​A tanulmány az iparág észrevehető elmozdulását is azonosította a tartalom és a felhasználói élményre történő összpontosítás felé, olyan tendenciákkal, mint a testre szabás és az interaktivitás. A megkérdezettek majdnem kétharmada úgy gondolja, hogy a mobil integráció nagy hatást fog gyakorolni az elkövetkező két évben. Ahogy egyre több fogyasztó fog kapcsolatba lépni a digital signage rendszerekkel, a márkáknak lehetősége lesz arra, hogy adatokat gyűjtsenek ezekről a fogyasztókról és a tartalmaikat ennek megfelelően alakítsák.

Iparági szakértők úgy vélik, hogy a kereskedőknek intuitívabban kell használniuk a digital signage rendszereket, hogy a vásárlók számára egyedülállóbb élményt tudjanak nyújtani, és felvegyék a versenyt az e-kereskedelem jelentette kihívással. Az interaktív és személyre szabott signage rendszerek hatékonyan használhatók a fizikai élmények támogatására, akár mobil integráció, akár interaktív alkalmazások révén, amelyekre a következő két évben várhatóan nagy igény lesz.

Starostiák József, a Sharp Electronics Europe Magyarországi Termékmenedzsere  (Product Manager) elmondta: „A digitális tartalomszolgáltató rendszerek piaca gyorsan növekedett az elmúlt években, ahogy a megoldások egyre olcsóbbá váltak és a vállalatok elkezdték megvalósítani a digitális átalakítási stratégiáikat az offline és az online fogyasztói élmények vegyítéséhez.

A Sharp-nál úgy gondoljuk, hogy elengedhetetlen az iparágon belüli együttműködés, amihez a legjobb tudásunk szerint kell hozzájárulnunk, hogy olyan megoldásokat hozzunk létre, amelyek továbbra is hasznosak és relevánsak ügyfeleink számára. Partnereinkkel az előttünk álló kihívások és lehetőségek jobb megértésén közösen dolgozva biztosíthatjuk a lehető legnagyobb esélyt ügyfeleinknek a sikerre és a digital signage rendszerekben rejlő potenciál legteljesebb üzleti célú kiaknázását.

Az ingyenes, „Merre Tovább? Digitális tartalomszolgáltató rendszerek 2020-ban” című  jelentés letölthető a weboldalunkról.

Contact

Marzena Szulc
PR & Communication Manager CEE
marzena.szulc@sharp.eu

Social